Chebské ježdění 21.6.08
V sobotu jsme vyrazili na akci pořádanou offroadovým klubem Aro Cheb. Vše se odehrávalo na tankodromu Panský vrch nedaleko M. Lázní. Na podobnou akci jsme jeli poprvé, a tak jsme nevěděli co nás čeká. Po příjezdu na místo jsme zjistili, že naše auto je dost odlišné od ostatních. Vedle nákladních aut ( ZIL 131, P V3S, Tatra 805 ) a starších vojenských aut ARO a GAZ stálo asi 10 offroadů. Jednalo se převážně o zn. Nissan Patrol. Největši rozdíl od našeho Mitsubishi Pajero byl v úpravách a pneumatikách. Naše auto je čistá sériovka na pneu o rozměru 235 / 75 R 15. Ostatní auta byla nazvedaná, a nebylo žádnou vyjímkou použití pneu 35 / 12,5 /15 což odpovídá rozměru 318 / 80 R15. To jsou gumy o poznání širší a celkově také vyšší. Po zaregistrování jsme byli seznámeni s programem dne. Asi v jedenáct hodin jsme zahájili trialem, který jsme projeli celkem bez prolémů, protože byl postaven tak aby se nechal projet i těžkými a velkými Patroly vagon. Potom to ale přišlo. Celý zbytek dne jsme jezdili buď v hlubokém bahně, ve vodě, nebo v kombinaci obojího. Některé pasáže byly opravdu brutální ( viz. video ). Vytahování aut bylo úplně běžné, a dva asistující traktory nezahálely. Všechny průjezdy byly hodnoceny podle toho kam až se auto dostalo. Byla i místa, která projely jen náklaďáky, a ostatní auta byla postupně z bahnitých kolejí vytahována. Přestože jsme díky autu byli v nevýhodě, dařilo se nám nad očekávání dobře, i když to často bylo ,, na krev ". Do některých míst jsme museli vjet doslova po hlavě, a čekat jak to dopadne. Naštěstí se nám vyhnuly technické potíže a my dojeli ve zdraví až do cíle. Byl už nejvyšší čas, protože motor už se začínal přehřívat. Chladič už byl úplně zalepený bahnem, a nepomáhalo ani naplno zapnuté topení. Než pořadatelé zpočítali výsledky měli jsme více než hodinu čas. Tuto dobu jsme využili k jídlu a umytí sebe a auta, což nám umožnili přítomní hasiči. Ušetřili nám tím hodně práce, která by nás čekala až doma. Při vyhlášení výsledků nás čekalo překvapení v podobě 3. místa v kategorii offroad, protože v průběhu dne se těžko odhadovalo jak na tom jednotlivé posádky jsou. Navíc jsem dostal ocenění pro nejrychlejšího řidiče dne. Závodníci i diváci se shodli, že celý den byl vydařený a pro nás byl navíc zakončený parádní tečkou. Určitě se budeme chtít ještě zůčastnit nějaké podobné akce, protože na rozdíl od seriálu MČR v trialu jde hlavně o pohodové ježdění, a umístění je už jak si navíc.